teknikföretagen

Möte Avtalskommittén 6 maj

britt_nordstrom_teknikforetagen.jpg
Drygt 20 av medlemsföretagen anslöt sig till det digitala mötet med Avtalskommittén och Britt Nordströms presentation i dag.
Det handlade bland annat om hur Corona har påverkat synen på, och i förlängningen ansvaret för arbetsmiljön för personal som i stor utsträckning arbetar hemifrån.

Välkommen på digitalt möte med Avtalskommittén 6 maj!

Den 6 maj med start kl 09.00 bjuder vi in till ett digitalt årsmöte med Avtalskommittén.

Britt Nordström från Teknikföretagen presenterar viktiga frågor som finns på agendan för våra medlemsföretag:

- Corona, vaccinering mm
- Hem- och distansarbete – nu och efter Corona, workshop och erfarenhetsutbyte
- Nya arbetsmiljöföreskrifter
- Vad händer i LAS-frågan
- Semesterförläggning 2021
- Föräldraledighet i anslutning till semestern

Möte Avtalskommittén 11/11-20

19 ivriga och digitala själar satt som på nålar för att höra vad Britt Nordström hade att rapportera om Teknikavtalet IF Metall, Teknikavtalet Unionen/Sveriges Ingenjörer/Ledarna samt Tekniktjänsteavtalet Unionen/Sveriges Ingenjörer.

Information om nya Teknikavtalet

Under förmiddagen genomfördes det årliga vårmötet i Avtalskommittén. Ett 30-tal deltagare fick ta del av information om det nya Teknikavtalet från Britt Nordström från Teknikföretagen.

Subscribe to RSS - teknikföretagen