Välkommen på årets stämma med EFF!

Onsdagen den 17 april håller Eskilstuna Fabriksförening Årsstämma!
skarmbild_2024-04-03_124455.png

Bland annat på agendan:

Coop Logistiks satsning i Eskilstuna
Ulf Axelsson, Director DC Operations, berättar om en anläggning som har högsta standard var det gäller energieffektivitet, automation och god arbetsmiljö. Ulf kommer även in på bakgrunden till denna satsning, en total yta på 109 000 kvm, en av Europas största helautomatiserade terminaler för livsmedel med leveranser till ca 800 butiker, med två egna tågspår där Coops 600 meter långa tåg med varor kan lasta och lossa flera gånger per dag samt egen takbyggd solcellsanläggning!

I Eskilstuna gör vi klimatevolution tillsammans!
Elin Svanström, Processledare Klimatevolution och Viable Cities Eskilstuna kommun,
Elin kommer att berätta om hur vi tillsammans i Eskilstuna arbetar mot en hållbar miljö och hur man som företag kan ”haka på”!

Vad händer i våra projekt, RSC och Kompetensbehovsplanen?
Jan Lindoff, projektledare Eskilstuna Fabriksförening, lämnar en rapport från våra pågående projekt!

Och så klart vår egen…
Michael Rydell, VD Eskilstuna Fabriksförening,
berättar om föreningens engagemang i hållbarhetsfrågan och varför det är viktigt för företagen att delta. Vi kommer även få ta del av en presentation av det nya VD/ledningsprogrammet i hållbarhet.

Och givetvis blir det Årsmötesförhandlingar och så äter vi gott och minglar med nya och gamla kollegor! Vi ses!

NÄR: Onsdag 17 april, kl. 16.00-18.30
VAR: MITC, John Engellaus Gata 1
HUR: Anmäl dig via länkenhttps://www.eskilstuna-fabriksforening.se/anmalan-arsstamma-onsdag-17-ap...

Vi behöver din anmälan senast 12/4