höstmöte

Digitalisering av svensk industri och stipendieutdelning stod på agendan då medlemsföretagen samlades för höstmöte på Munktell Science Park

Under torsdagskvällen den 27 oktober genomförde Eskilstuna Fabriksförening sitt årliga höstmöte för ett sextiotal personer från föreningens medlemsföretag. Denna gång gick kvällen under temat, "Digitalisering av svensk industri". Huvudtalare var Christer Norström, styrelseordförande och grundare av WeMeMove AB, konsult till svensk industri gällande digitalisering samt adjungerad professor på KTH.

Vi gratulerar årets stipendiater

Det blev en lyckad kväll då föreningen höll sitt årliga hösmöte den 16 oktober. Anders Larsson Teknisk direktör och medlem i Volvo CE:s företagsledning, berättade om deras koncept för produktutveckling CAST som är utvecklat för att på ett rationellt sätt kunna tillhandahålla ett brett produktutbud till sina kunder. CAST används vid produktutveckling och produktion som innehåller gemensamma processer, system, moduler och komponenter och introducerades under framtagande av Volvos nya lastvagnsprogram.

Taggar :

Höstmöte 2012

Lyckad kväll med logistik tema och stipendieutdelning. Vi säger grattis till Daniel Gåsvaer och Fredrik Johansson som tog emot varsitt stipendie på 15 000 kr ur Arvid H Nilssons Minnesfond och tackar föreläsare och gäster för en trevlig kväll!

Taggar :

Subscribe to RSS - höstmöte