Grönt ljus för Senior!

Arikel i E-kuriren: Det kinesiska företaget Senior har som tidningen berättat valt Eskilstuna som etableringsort för att tillverka batteridelar till bland andra Northvolt. Investeringen uppgår till närmare fem miljarder kronor och ska enligt Senior generera 500-600 nya jobb i Eskilstuna. Men planerna har dragit ut på tiden. I juni i år fick Senior Material det nödvändiga miljötillståndet

skarmbild_2023-12-06_113107.png

Teknikavtalet är klart!

Äntligen är de omdebatterade teknikavtalet klart och vi har förmånen att få den heta informationen direkt från Britt Nordström, Regisonchef för Teknikföretagen!
Den 20 april informerar hon oss om dess omfattning, de nya lönenivåerna och övriga viktiga förändringar som detta medför, missa inte det!

Vi bjuder på en lättare frukost och kommer hålla till på Munktell Science Park med start kl 09.00!
Anmäl dig och ev kollega HÄR

Nu startar Coops största rekrytering någonsin: 300 jobb i Eskilstuna!

coop.jpg

Coop växer och investerar i en helt ny och helautomatiserad varuterminal. Nu påbörjas rekryteringen av de många personer som ska se till att en av Europas mest moderna varuterminaler startar upp i september.

Till den nya anläggningen följer 135 nuvarande Coop-medarbetare med. Dessutom ska 300 nya personer anställas under året.

Vid Eskilstuna Fabriksförenings årsstämma skedde byte av VD och ordförande

gosta_och_micke.jpg
Eskilstuna Fabriksföreningen höll årsstämma med +35 företag på plats, stämman hölls i Mälardalens Industrial Technology Centers lokaler på Munktellområdet.

Volvo tar största ordern

Performance team som är ett lager- och distributionsföretag inom Maerskkoncernen har lagt en order på 16 Volvo VNR Electric.
Det är den hittills största kommersiella ordern på den tunga elektiska lastbilsmodellen i Nordamerika.

volvo.jpg

Svettigt högtryck

di_20210511.jpg
Svettigt högtryck
Industrin är så het att den brinner i bägge ändar. Orderingången i april var den starkaste som har uppmätts, enligt inköpschefsindex, men även inköpspriser och leverantörstider steg till rekordnivå.
I pandemins spår måste siffrorna tas med en nypa salt.

Låt en student göra jobbet

Allt fler företag, kommuner och organisationer inser fördelarna med att involvera studenter i sin verksamhet. En student har ny forskningsbaserad kunskap och kan ofta komma med nya infallsvinklar, lösa problem och utveckla verksamheten.

Nyhetsbrev Juni

Nyhetsbrev!
Corona-pandemin har gjort att vi, Eskilstuna Fabriksförening, liksom alla andra organisationer och företag har fått anpassa vår verksamhet.
Vilket har inneburit inställda program och planerade aktiviteter.

Outokumpu branschledande på miljöområdet

För femte året i rad försvarar Outokumpu sitt medlemskap i Dow Jones hållbarhetsindex (DJSI) - DJSI World och DJSI Europe.

Vid 2011 års utvärdering utsågs Outokumpu till en av de fem bästa stålprodu-centerna i världen i DJSI World index.

Granlund startar nytt försäljningsbolag

Granlund Tools och Granlund Specialverktyg presenterar ett nytt bolag som heter Dorato Tools.

Subscribe to RSS - Nyheter