Ny Konjunkturbarometer ute!

Stabilt läge i Eskilstunas industri och teknikföretag

Konjunkturbedömningen av årets tredje kvartal är sammanställd och Michael Rydell, VD för Eskilstuna Fabriksförening, säger i en kommentar:

”Konjunkturbedömningen av Eskilstunas industri- och teknikföretag för tredje kvartalet 2022.
Vi jämför nu kvartal 3, 2022 med företagens bedömning av kvartal 2, 2022.
Trots ett oroligt läge med ökad inflation, stigande räntor och en nedgång i den globala industriproduktionen under våren så bedömer Eskilstunas teknik- och industriföretag att situationen är stabil avseende konjunkturen, där 86 % av företagen tror på ett bättre eller oförändrat kvartal 3 jämfört med kvartal 2. Samma bedömning gäller även nya förfrågningar där motsvarande siffra är 91 % och f.g kvartal 90 %. Företagens lönsamhet bedöms som stabil och är relativt oförändrad med f.g mätning.

Konjunkturbarometern i sin helhet kan du läsa här: https://www.eskilstuna-fabriksforening.se/sites/default/files/konjunktur...