Ökat resultat för Iar Systems

41 minuter 25 sekunder sedan
Programvarubolaget IAR Systems redovisar ett rörelseresultat på 32,1 miljoner kronor (11,4) för det första kvartalet 2024.

Amazon investerar 11 miljarder dollar i Indiana

42 minuter 47 sekunder sedan
Techkonglomeratet Amazons datacenterbolag Amazon Web Services (AWS) investerar 11 miljarder dollar i Indiana och sätter därmed delstatsrekord för en enskild investering, framgår av ett pressmeddelande.

Cdon ökar förlusten

43 minuter 42 sekunder sedan
E-handelsbolaget Cdon redovisar ett rörelseresultat på -26,7 miljoner kronor för det första kvartalet 2024 (-5,1).

Rejlers ökar resultat och omsättning

48 minuter 39 sekunder sedan
Teknikkonsultföretaget Rejlers nettoomsättning uppgick till 1.096 miljoner kronor (992) i första kvartalet.

Kraftigt omsättningsras för LKAB

50 minuter 39 sekunder sedan
LULEÅ. LKAB:s omsättning mer än halveras första kvartalet. Orsaken är de två urspårningarna på Malmbanan.

Galen kursturbulens efter OX2:s första förlustkvartal

50 minuter 51 sekunder sedan
OX2-aktien drabbades av kraftig kursturbulens efter att energiutvecklingsbolaget redovisade förlust och inga försäljningar under första kvartalet. Nästan hälften av börsvärdet har blåst bort senaste året. Vd Paul Stormoen vill inte kommentera den svaga kursutvecklingen, men hävdar att utsikterna för OX2 är ljusa.

Lägre resultat för Xano

53 minuter 49 sekunder sedan
Verkstadsbolaget Xano Industri redovisar ett rörelseresultat om 31 miljoner kronor för det första kvartalet 2024 (87).

Starkare orderingång än väntat från Alfa Laval – aktien rusar

1 timme 19 sekunder sedan
Industrikoncernen Alfa Lavals rörelseresultat och omsättning nådde inte förväntningarna under det första kvartalet. Däremot minskade inte orderingången som befarat och landade klart över förväntningarna. Bolaget räknar också med en högre efterfrågan under det andra kvartalet.

Ryssland: Drönarattack från Litauens territorium mot Belarus

1 timme 13 minuter sedan
Ett försök till drönarattack från Litauens territorium har hejdats i Belarus, enligt diktaturens säkerhetstjänst KGB.

Volvo CE-konkurrent slår förväntan på sista raden

1 timme 20 minuter sedan
Amerikanska Caterpillar, som bland annat tillverkar anläggningsmaskiner och motorer, redovisar ett justerat resultat per aktie på 5:60 dollar för det första kvartalet 2024.

Bättre resultat än väntat för läkemedelsjätten

1 timme 26 minuter sedan
Det amerikanska läkemedelsbolaget Merck redovisar ett justerat resultat per aktie på 2:07 dollar för det första kvartalet 2024.

Här är vinnarna och förlorarna ur dagens rapportflod

1 timme 36 minuter sedan
Astra Zeneca och Sobi tillhör torsdagens rapportvinnare, medan storbanken Swedbank får lite fart av sin rapport efter onsdagens breda banknedgång. Telia och Indutrade fortsätter att deppa efter att levererat svagare kvartalssiffror än väntat. Här är vinnarna och förlorarna ur dagens digra rapportskörd.

Vårdförbundet går ut i övertidsblockad

1 timme 39 minuter sedan
Vårdförbundet kommer inte överens med arbetsgivarna i Sveriges Kommuner och Regioner, SKR, och Sobona och går däremot ut i övertidsblockad.

Malmbergs vänder till förlust: ”Utmanande kvartal”

1 timme 41 minuter sedan
Import-, agentur- och handelsföretaget Malmbergs Elektriska redovisar ett rörelseresultat om -5,6 miljoner kronor för det första kvartalet 2024 (11,2).

Malmbergs resultat sjönk i första kvartalet

QT Groups resultat över förväntan

1 timme 41 minuter sedan
Finländska it-bolaget QT Group redovisar ett ebita-resultat på 11,0 miljoner euro för det första kvartalet 2024.

Christian Berner förbättrar resultatet något

1 timme 43 minuter sedan
Teknikhandelsföretaget Christian Berner redovisar ett ebita-resultat på 14,5 miljoner kronor (14,3) för det första kvartalet 2024.

Plexian genomför frivillig likvidation

1 timme 44 minuter sedan
Fintech-bolaget Plexians extrastämma beslutade under torsdagen att bolaget ska träda i frivillig likvidation, i enlighet med styrelsens förslag.

Studsvik ökar resultat och omsättning

1 timme 58 minuter sedan
Studsvik, som är leverantör till kärnkraftsindustrin, redovisar ett rörelseresultat för det första kvartalet 2024 på 12 miljoner kronor (9,9).

Telias vd lovar bättring efter rapportraset: ”Bättre version”

1 timme 59 minuter sedan
Telias kassaflöde under det första kvartalet gjorde marknaden besviken. Telias vd Patrik Hofbauer lovar bättring och en mer effektiv organisation i framtiden efter sin premiärrapport. ”Det är vår absoluta målsättning och det vi jobbar mot”, säger han till Di.