mitc

Välkommen på årets Höstmöte!

Välkommen till MITC's nya fina våning och till årets Höstmöte med EFF!

Denna kväll har vi gäster som:
Mats Kinnwall, chefsekonom på Teknikföretagen
Niklas Edmark, Näringslivsdirektör Eskilstuna kommun
Maria Lönnerek, Näringslivsutvecklare Eskilstuna kommun
Catarina Bojesson, MDU
och givetvis vår egen Jan Lindoff, VD Doffco samt Michael Rydell, VD Eskilstuna Fabriksförening på agendan!

EFF bjuder in till digitalt årsmöte 10/6

Eskilstuna Fabriksförenings digitala Årsstämma

Mot bakgrund av det rådande läget orsakat av Corona, kommer Eskilstuna Fabriksförening att genomföra föreningsstämman digitalt via Teams den 10 juni.
För den som önskar att delta, vänligen anmäl ditt deltagande till angiven adress för att få tillgång till länk och därmed stämman.
Konstituerande möte kommer att hållas i samband med nästa ordinarie styrelsemöte.

Grand Opening MITC tecnology center

Torsdagen den 26 september invigdes Mälardalen Industrial Tecnology Center i helt nyrenoverade lokaler i Munktellstaden. Deltagarna bjöds på en häftig invigninscermoni med efterföljande mingel i utställningen där partnerföretagen visade upp sig med spännande framtidsteknik och lösningar.

Se mer från invigningen här!

Intressant eftermiddag när MITC genomförde event på Mdh

Tillverkningsindustrin står redan i dag för en stor del av den totala ekonomin i Mälardalsregionen. I går hölls en konferens på Mälardalens högskola för att lyfta hur viktig samverkan är för framtida framgångar.

MITC event 2013

Den 21 november arrangerar MITC, ett event för att dela med sig av erfarenheter, resultat och framgångar av samverkan mellan akademi och näringsliv i regionen.

Vi får ta del av MITCs exempel på forskningsprojekt, studentarbeten, samt den nyetablerade industridoktorandskolan – Innofacture, bland mycket annat!

Eftermiddagen bjuder även till stora möjligheter att mingla och knyta värdefulla kontakter samt ett härligt afternoon tea.

Program och anmälan

Lyckad invigning av Robot Application Center

Den 19 mars invigdes Robot Application Center (RAC) i Eskilstuna. Eventet samlade ca 60 personer som ville se den nya mötesplatsen för forskning och utveckling av produkter och processer för robotbaserad automation.

Läs mer på Robotdalen.se

Subscribe to RSS - mitc