höstmöte

Välkommen på årets Höstmöte!

Välkommen till MITC's nya fina våning och till årets Höstmöte med EFF!

Denna kväll har vi gäster som:
Mats Kinnwall, chefsekonom på Teknikföretagen
Niklas Edmark, Näringslivsdirektör Eskilstuna kommun
Maria Lönnerek, Näringslivsutvecklare Eskilstuna kommun
Catarina Bojesson, MDU
och givetvis vår egen Jan Lindoff, VD Doffco samt Michael Rydell, VD Eskilstuna Fabriksförening på agendan!

Tack för ditt deltagande i Höstmötet 2021!

Årets Höstmöte för Eskilstuna Fabriksförening gästades av både nyetablerade logistik- och lagerföretag, samt föreläsare från SKY, Kunskapskompaniet och kommunstyrelsen.
Då kommunen står mitt i en tillväxtboom inom dessa områden är det viktigare än någonsin att säkra upp samtliga led i utvecklingen, från grundskola till anställning.
Eskilstuna Fabriksförening är redan sen innan involverad i projekt som stödjer denna utveckling, tex Rinman Science College som Jan Lindoff berättade lite närmare om,

Höstmöte 2021

bild_2_sociala_medier.jpg

Eskilstuna Fabriksförening välkomnar Dig till årets Höstmöte, som till vår stora glädje kommer att genomföras fysiskt!
En inbjudan har redan gått ut till våra medlemmar, men då vi i år bjuder in samtliga nyetableringar i kommunen finns här en öppen anmälningslänk längre ner på sidan.

Preliminärt program:

Digitalisering av svensk industri och stipendieutdelning stod på agendan då medlemsföretagen samlades för höstmöte på Munktell Science Park

Under torsdagskvällen den 27 oktober genomförde Eskilstuna Fabriksförening sitt årliga höstmöte för ett sextiotal personer från föreningens medlemsföretag. Denna gång gick kvällen under temat, "Digitalisering av svensk industri". Huvudtalare var Christer Norström, styrelseordförande och grundare av WeMeMove AB, konsult till svensk industri gällande digitalisering samt adjungerad professor på KTH.

Vi gratulerar årets stipendiater

Det blev en lyckad kväll då föreningen höll sitt årliga hösmöte den 16 oktober. Anders Larsson Teknisk direktör och medlem i Volvo CE:s företagsledning, berättade om deras koncept för produktutveckling CAST som är utvecklat för att på ett rationellt sätt kunna tillhandahålla ett brett produktutbud till sina kunder. CAST används vid produktutveckling och produktion som innehåller gemensamma processer, system, moduler och komponenter och introducerades under framtagande av Volvos nya lastvagnsprogram.

Höstmöte 2012

Lyckad kväll med logistik tema och stipendieutdelning. Vi säger grattis till Daniel Gåsvaer och Fredrik Johansson som tog emot varsitt stipendie på 15 000 kr ur Arvid H Nilssons Minnesfond och tackar föreläsare och gäster för en trevlig kväll!

Subscribe to RSS - höstmöte