avtalskommittén

Avtalskommittén bjuder in dig!

Avtalskommittén och Britt Nordström bjuder in till höstens möte den 20 oktober, 09.00-11.00.
Agenda kommer längre fram, men passa på att säkra din plats nu: HÄR

Avtalskommittén 24 januari

Den 24 januari håller Avtalskommittén årets första möte.
Den här gången handlar det om Utländsk arbetskraft och utstationering. Under denna förmiddag kommer Britt Nordström, Teknikföretagen även att uppdatera oss om avtalsförhandlingarna och vi gästas även av Björn Widlert som är chef för medlemsenheten på Teknikföretagen.
Vår VD, Michael Rydell berättar om nytt och aktuellt från oss på Eskilstuna Fabriksförening.

Möte Avtalskommittén 6 maj

britt_nordstrom_teknikforetagen.jpg
Drygt 20 av medlemsföretagen anslöt sig till det digitala mötet med Avtalskommittén och Britt Nordströms presentation i dag.
Det handlade bland annat om hur Corona har påverkat synen på, och i förlängningen ansvaret för arbetsmiljön för personal som i stor utsträckning arbetar hemifrån.

Välkommen på digitalt möte med Avtalskommittén 6 maj!

Den 6 maj med start kl 09.00 bjuder vi in till ett digitalt årsmöte med Avtalskommittén.

Britt Nordström från Teknikföretagen presenterar viktiga frågor som finns på agendan för våra medlemsföretag:

- Corona, vaccinering mm
- Hem- och distansarbete – nu och efter Corona, workshop och erfarenhetsutbyte
- Nya arbetsmiljöföreskrifter
- Vad händer i LAS-frågan
- Semesterförläggning 2021
- Föräldraledighet i anslutning till semestern

Möte Avtalskommittén 11/11-20

19 ivriga och digitala själar satt som på nålar för att höra vad Britt Nordström hade att rapportera om Teknikavtalet IF Metall, Teknikavtalet Unionen/Sveriges Ingenjörer/Ledarna samt Tekniktjänsteavtalet Unionen/Sveriges Ingenjörer.

Välkommen på seminarium med Avtalskommittén!

Välkommen på digitalt seminarium med Avtalskommittén

Den 11 november med start kl 13.00 bjuder vi in till ett digitalt seminarium med Avtalskommittén angående det senaste teknikavtalet.

Britt Nordström från Teknikföretagen håller i seminariet.

Program:
- Avtalsinformation 2020
- Nytt och aktuellt från Teknikföretagen

När: onsdag den 11 november 2020
Tid: 13.00-14.00

Information om nya Teknikavtalet

Under förmiddagen genomfördes det årliga vårmötet i Avtalskommittén. Ett 30-tal deltagare fick ta del av information om det nya Teknikavtalet från Britt Nordström från Teknikföretagen.

Subscribe to RSS - avtalskommittén