Höstmöte 2020

Höstmötet 2020 gick i går av stapeln i en blandning av fysiskt och digitalt närvarande medlemmar.

Efter att vår VD Gösta hälsat alla välkomna och uppdaterat om hur läget ser ut för våra medlemsföretag i Covid-19 tider, samt om vad som är på väg i form av olika utbildningar och projekt, fick vi ta del av ett väldigt intressant föredrag presenterat av Jan Lindoff om fördelen med pandemin. Utvecklingar som företagen trodde låg 5 år framåt i affärsplanerna är redan här, påtvingade av omständigheterna. Nu gäller det att hänga med, titta ytterligare 5 år framåt och genomföra de förändringarna i dag.

Mötet avslutades med firandet och utdelningarna av tre stipendier. Stiftelsen Arvid H Nilssons stipendiater blev Christofer Nilsson och Jonas Törnlind och för Brita och Otto Larsons minnesfond utsågs Jörgen Johnsson. Samtliga stipendiater berikades med blommor, fina diplom med motiveringarna samt 20.000 kr för sina insatser inom industrin.

Stort grattis till er alla önskar vi på Eskilstuna Fabriksförening!

micke_jorgen.jpg
christofer.jpg