Uppdaterad: 39 sekunder sedan

Försiktig börsöppning väntas – fem saker att ha koll på

9 minuter 26 sekunder sedan
Stockholmsbörsen ser ut att öppna svagt uppåt efter att rapportfloden tagit rejäl fart på onsdagsmorgonen med ett trettiotal rapporter bara under morgontimmarna. Handelsbanken har rapporterat ett svagare resultat än väntat medan SEB slog förhandstipsen. Även Volvo Cars, Husqvarna och Intrum hör till dagens rapportbolag.

SBAB höjer boräntor med längre bindningstid

10 minuter 26 sekunder sedan
SBAB sänker sina bolåneräntor med kort bindningstid, men passar samtidigt på att höja de med längre bindningstid. Det meddelar banken i ett pressmeddelande.

Bioinvent ökar förlusten

10 minuter 50 sekunder sedan
Forskningsbolaget Bioinvent redovisar ett rörelseresultat på -89,7 miljoner kronor (-80,9) för det första kvartalet 2024.

Finland lyfter Attendos omsättning – resultatet ökar

13 minuter 26 sekunder sedan
Omsorgsbolaget Attendo redovisar ett ebita-resultat på 292 miljoner kronor för det första kvartalet 2024 (241).

Än rödare siffror från Impact Coatings – vd inte nöjd

13 minuter 28 sekunder sedan
Impact Coatings redovisar ett rörelseresultat för det första kvartalet 2024 på -15,9 miljoner kronor (-9,1).

Softronic rapporterar lägre resultat

18 minuter 12 sekunder sedan
It-konsulten Softronic redovisar ett ebitda-resultat på 25,5 miljoner kronor (28,9) för det första kvartalet 2024.

Wallenstams förvaltningsresultat över förväntan

19 minuter 35 sekunder sedan
Fastighetsbolaget Wallenstams hyresintäkter för fastigheter uppgick till 719 miljoner kronor i det första kvartalet 2024.

Arbetslösheten ökade i mars

19 minuter 47 sekunder sedan
Den säsongsjusterade arbetslösheten uppgick till 8,6 procent i mars, jämfört med 8,1 procent i februari.

Lägre omsättning och resultat för Bilia

20 minuter 4 sekunder sedan
Bilservicekedjan Bilias omsättning minskade under det första kvartalet, och rörelseresultatet föll. Vd Per Avander ser konjunkturljusning.

Sintercast ökar resultat och omsättning

21 minuter 11 sekunder sedan
Sintercast, som levererar processtyrningssystem för produktion av kompaktgrafitjärn, redovisar ett rörelseresultat på 7,4 miljoner kronor (6,5) för det första kvartalet 2024.

Lägre omsättning än väntat för Assa Abloy

22 minuter 22 sekunder sedan
Låsjätten Assa Abloy redovisar ett justerat rörelseresultat på 5.427 miljoner kronor under det första kvartalet, en ökning med 5 procent jämfört med samma period året före. Väntat var ett rörelseresultat på 5.394 Mkr, enligt Infront.

Nordic Level Group uppdaterar sina finansiella mål

26 minuter 21 sekunder sedan
Styrelsen för Nordic LEVEL Group AB (”LEVEL”) har efter de senaste årens transformation av bolaget och avyttring av affärssegmentet Operations arbetat med att uppdatera de långsiktiga strategiska riktlinjerna för det nya LEVEL. Styrelsen för LEVEL har vid sitt möte idag beslutat fastställa nya långsiktiga tillväxt- och lönsamhetsmål. Bolaget ska på 5 års sikt, vid utgången av 2028, nå en omsättningstakt på rullande 12 månader om 1 miljard SEK. Det långsiktiga lönsamhetsmålet fastställdes till 12 procents rörelsemarginal (EBITDA) i genomsnitt över en konjunkturcykel. Tillväxten ska ske under lönsamhet genom en kombination av organisk tillväxt och förvärv.

Miljardförvärvet pressade Elux Pros marginal

27 minuter 22 sekunder sedan
Electrolux Professional redovisar sämre marginaler och resultat än i fjol, delvis på grund av miljardförvärvet av japanska Tosei.

Addlifes justerade marginal pressades

28 minuter 14 sekunder sedan
Medicinteknikbolaget Addlife redovisar ett resultat efter skatt på 63 miljoner kronor för det första kvartalet 2024 (174). Resultatet per aktie uppgick till 0:52 kronor (1:43).

Bokusgruppens resultat ökade – sätter nya finansiella mål

29 minuter 3 sekunder sedan
Bokhandelsaktören Bokusgruppen har beslutat om nya finansiella mål från 2024.

Kambis resultat försvagas något

29 minuter 8 sekunder sedan
Sportboksleverantören Kambi redovisar ett rörelseresultat för det första kvartalet 2024 på 4,4 miljoner euro motsvarande en rörelsemarginal på 10,2 procent.

Marginalpress för Volati värre än vd befarat

30 minuter 25 sekunder sedan
Industrigruppen Volati redovisar ett ebita-resultat på 90 miljoner kronor (159) för det första kvartalet 2024. Ebita-marginalen var 5 procent (8)

Säljstämpel för JM efter rapport – här är morgonens rekar

31 minuter 1 sekund sedan
JM får flera rekommendationssänkningar efter tisdagens rapport. Carnegie sätter köpstämpel på Beijer Ref.

Morgonkoll: Tydlig uppgång på Asienbörserna

32 minuter 33 sekunder sedan
De tekniktunga börserna i Asien stiger tydligt på onsdagsmorgonen. Chiptillverkare agerar draglok och stiger allra mest.

Duni ökar resultatet

34 minuter 7 sekunder sedan
Konsumentproduktföretaget Duni redovisar ett rörelseresultat på 123 miljoner kronor för det första kvartalet 2024 (111).