di.se

Subscribe to Nyhetsflöde di.se
Uppdaterad: 32 minuter 7 sekunder sedan

Trump drar tillbaka sanktioner mot Nordkorea

43 minuter 44 sekunder sedan
USA:s president Donald Trump har meddelat att han beordrat att tidigare sanktioner mot Nordkorea ska dras tillbaka.
Kategorier: Omvärlden

Han låg bakom prinsens designbluff: ”Som att sätta bombbälte på en cockerspaniel”

51 minuter 13 sekunder sedan
Formgivaren och författaren Eric Ericson sålde 500 ex av sin bok om Palmyra, men 140.000 ex av sin samling av påhittade klagomål. Efter skandalen kring designsamarbetet med prins Carl-Philip fick han gömma sig i Norge. Nu brinner han för att tillsammans med sin fru skriva om ökände terroristen Schakalen.

Inte självklart införa en Magnitskij-lag

1 timme 9 minuter sedan
LEDARE. Affärsmannen Bill Browder vill att Sverige fryser ryska oligarkers tillgångar. Men Sverige bör inte gå före EU här.
Kategorier: Omvärlden

USA redovisade största uppmätta budgetunderskottet någonsin i februari

1 timme 14 minuter sedan
USA redovisade sitt största uppmätta budgetunderskottet någonsin i februari.
Kategorier: Omvärlden

Britterna har fått mer tid – men nu hänger allt på tredje omröstning om brexit

1 timme 28 minuter sedan
Premiärminister Theresa May måste för tredje gången försöka få stöd för sitt utträdesavtal. Men hon ser ut att få svårt att få med sig sitt stödparti DUP.
Kategorier: Omvärlden

Sparbankerna bör sälja sina aktier i Swedbank

1 timme 29 minuter sedan
DEBATT. Sparbankernas andel i Swedbank leder till ett osunt beroendeförhållande. Som ägare måste de se till storbankens bästa, samtidigt som Swedbanks monopolsträvanden skadar deras egen verksamhet. Rimligast vore att sälja av innehållet och skapa en fri sparbanksgrupp efter norsk modell, skriver Ronny Svensson, fri debattör.

Största ägaren säljer aktier i Storytel för nära 71 miljoner

1 timme 54 minuter sedan
Jonas Sjögren har den 20 mars sålt 680 000 stycken aktier i Storytel där han är styrelseledamot och största ägare.
Kategorier: Omvärlden

Inga krusiduller – bara rena smaker i perfekt kombination

2 timmar 3 minuter sedan
Enkelt, vällagat och genomtänkt – The Sparrow bjuder på en lustfylld meny för alla frankofiler.

Säkerhetsbrist löst för majoriteten av Tele2:s privatkunder

2 timmar 11 minuter sedan
Telekombolaget Tele2 uppger att den säkerhetsbrist som Dagens Nyheter avslöjat på fredagen ska vara åtgärdad för merparten av bolagets privatkunder.

Livsmedelsbolaget Frill får grönt ljus för listning på First North

2 timmar 16 minuter sedan
Frill, som är verksamt inom frysta livsmedel, har godkänts listning på First North. Beräknad första handelsdag är den 27 mars. Det framgår av ett pressmeddelande.

Konjunkturoro tynger oljepriset – Brentoljan tappar över 2 procent

2 timmar 17 minuter sedan
Oljan dras med i fredagens börsfall och handlas ned stadigt trots att antalet aktiva oljeriggar i USA sjunkit under veckan.
Kategorier: Omvärlden

Medieprofilens sågning: ”Det politiska handlaget är under all kritik”

2 timmar 28 minuter sedan
TV4:as tidigare vd Jan Scherman och Expressens chefredaktör Thomas Mattsson kommenterar veckans nyheter i Ekonomistudion.

Collector har emitterat primärkapitaltillskott om 500 miljoner

2 timmar 32 minuter sedan
Collector Bank har framgångsrikt emitterat primärkapitaltillskott om 500 miljoner kronor. Det framgår av ett pressmeddelande.
Kategorier: Omvärlden

Trump nominerar Fed-kritiker till centralbankens styrelse

2 timmar 33 minuter sedan
USA:s president Donald Trump nominerar sin tidigare kampanjrådgivare Stephen Moore till Federal Reserves styrelse. Stephen Moore har upprepade gånger kritiserat både Fed och Fed-chefen Jerome Powell.

Här är hela dagens Ekonomistudion – titta eller lyssna

2 timmar 46 minuter sedan
I fredagens Ekonomistudion pratar programledare Jon Åsberg med näringsminister Ibrahim Baylan, som är starkt kritisk till Moderaternas planer på att sälja statens innehav i Telia. Programmet finns även som podd. Poddversionen publiceras varje eftermiddag efter livesändningen. Lyssna och prenumerera här.
Kategorier: Omvärlden

Europeiska börser tyngdes av svaga konjunktursignaler

2 timmar 54 minuter sedan
Nya svaga siffror från industrin i euroområdet tyngde börserna på fredagen och samlingsindexet Stoxx 600 var ned 1,2 procent.
Kategorier: Omvärlden

Sämsta dagen på Stockholmsbörsen i år

3 timmar 11 minuter sedan
Stockholmsbörsen gjorde sin sämsta börsdag hittills i år på fredagen när OMXSPI handlades ned 1,6 procent. Stora Enso föll efter en rekommendationssänkning från Nordea.

Ortivus tar kontrakt i Nordirland värt 32 miljoner

3 timmar 18 minuter sedan
Ortivus har tilldelats ett kontrakt från Northern Ireland Ambulance Service HSC Trust (NIAS) gällande leverans av Mobimed journalsystem till Nordirlands akutsjukvård.
Kategorier: Omvärlden

Svidande kritik mot Moderaternas säljplaner: ”Ta ert förnuft till fånga”

3 timmar 25 minuter sedan
Att Moderaterna försöker driva fram en försäljning av Telia, trots att man tidigare själva varit med och stoppat en affär av säkerhetspolitiska skäl väcker skarp kritik från regeringen. Och nu måste Moderaterna förklara sig, menar näringsminister Ibrahim Baylan.
Kategorier: Omvärlden

Essitys Latinamerikachef har köpt aktier för närmare en miljon

3 timmar 26 minuter sedan
Pablo Fuentes, chef för Essitys affärsområde Latinamerika, har köpt 3.437 aktier i hygienproduktbolaget för 268 kronor styck, motsvarande drygt 0,9 miljoner kronor.

Sidor